09. 16. 2024
Reconditionare Turbina 1.9 TDI – SEAT și VW: Ibiza, Leon, Toledo și Bora/Golf IV
Recondiționarea turbinei este o soluție eficientă și economică pentru prelungirea duratei de viață a motorului, oferindu-i performanțe de top, fără a fi necesară achiziționarea unei turbine noi. În acest articol, vom explora procesul de recondiționare pentru turbinele compatibile cu diverse modele SEAT și VW, echipate cu motoare 1.9 TDI.
Modele Compatibile:
Turbinelor descrise mai jos le sunt atribuite diverse coduri de compatibilitate și sunt utilizate pe următoarele modele SEAT și VW:
- SEAT Ibiza III (6L1) 1.9 TDI Cupra R (2004 – 2008) – 118 kW, 160 CP
- SEAT Leon (1M1) 1.9 TDI (2000 – 2006) – 110 kW, 150 CP
- SEAT Leon (1M1) 1.9 TDI Syncro (2002 – 2006) – 110 kW, 150 CP
- SEAT Toledo II (1M2) 1.9 TDI (2000 – 2004) – 110 kW, 150 CP
- VW Bora (1J2) 1.9 TDI (2000 – 2005) – 110 kW, 150 CP
- VW Bora Estate (1J6) 1.9 TDI (2001 – 2005) – 110 kW, 150 CP
- VW Golf IV (1J1) 1.9 TDI (2000 – 2005) – 110 kW, 150 CP
Coduri de Compatibilitate:
Turbinelor destinate acestor modele li se asociază următoarele coduri de compatibilitate:
721021-5008S, 721021-9008S, 721021-0008, 721021-5006S, 716213-0001, 742614-5003S și multe altele, incluzând codurile OEM: 038253016G, 03G253016R, 038253016D etc.
Ce Implică Recondiționarea Turbinei?
- Diagnosticul Inițial: Primul pas în recondiționare constă în evaluarea turbinei pentru a identifica semnele de uzură, defecțiuni sau scurgeri de ulei. Aceasta este o etapă crucială, deoarece stabilește dacă turbina poate fi recondiționată sau dacă necesită înlocuire completă.
- Demontarea și Curățarea: După diagnostic, turbina este complet demontată. Componentele interne, cum ar fi rotorul, carcasa și rulmenții, sunt curățate în detaliu pentru a elimina orice acumulări de ulei ars sau resturi. Aceasta asigură o funcționare optimă a turbinei după recondiționare.
- Înlocuirea Componentelor Uzate: Piesele care prezintă uzură semnificativă, precum rulmenții sau garniturile, sunt înlocuite cu piese noi, de calitate OEM. Acest lucru garantează că turbina recondiționată va funcționa la capacitate maximă.
- Echilibrarea Dinamică: După asamblare, turbina este supusă unui proces de echilibrare dinamică pentru a asigura funcționarea corectă la viteze mari. Aceasta este o etapă vitală pentru a preveni vibrațiile care pot deteriora prematur turbina.
- Testarea Finală: Odată ce turbina a fost recondiționată și echilibrată, aceasta este testată pe un banc de probă pentru a verifica dacă respectă parametrii de performanță. Doar după trecerea acestor teste turbina este considerată gata pentru a fi utilizată.
Avantajele Recondiționării Turbinelor:
- Cost Redus: Recondiționarea este mult mai accesibilă financiar comparativ cu achiziționarea unei turbine noi.
- Durabilitate: Piesele de schimb utilizate sunt de calitate superioară, asigurând o durată de viață extinsă.
- Performanțe Impecabile: După recondiționare, turbina funcționează la parametrii originali, asigurând aceeași putere și eficiență de combustie.
Concluzie:
Recondiționarea unei turbine pentru modelele SEAT și VW menționate este o soluție excelentă pentru a îmbunătăți performanța vehiculului, fără costurile ridicate ale unei turbine noi. În plus, procesul asigură că toate piesele sunt testate și ajustate pentru a respecta standardele OEM, oferind încredere pe termen lung.
Dacă dețineți un model Ibiza, Leon, Toledo sau Golf/Bora și turbina prezintă semne de uzură, recondiționarea este opțiunea ideală pentru a reveni pe drum în siguranță și eficiență maximă.
Social Share:
No Comment Yet! You can post first response comment.